TY - JOUR ID - 18238 TI - اثر آموزش بر درآمد افراد شهری در ایران با استفاده از روش مدل‌های چندسطحی در سال 1382 JO - فصلنامه تحقیقات اقتصادی JA - JTE LA - fa SN - 0039-8969 AU - علمی, زهرا AU - پتانلر, سعید کریمی AU - کسرایی, کامران AD - استادیار و عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه مازندران AD - کارشناس ارشد اقتصاد Y1 - 2006 PY - 2006 VL - 41 IS - 3 SP - EP - KW - آموزش KW - تابع دریافتی مینسر KW - درامد افراد KW - سرمایة انسانی KW - مدل‌های چندسطحی DO - N2 - روش تحلیل چند سطحی از روش‌هایی است که با در نظر گرفتن ساختار سلسله مراتبی داده‌ها و قرار دادن آن‌ها در سطوح تحلیل مختلف، برای بر طرف‌کردن مشکلات ناشی از کاربرد روش‌های کلاسیک به‌کار می‌رود. در این مقاله، ابتدا با ترسیم منحنی‌های "سن- درامد" شاغلان مناطق شهری ایران در سال 1382، تأثیر آموزش بر درامد افراد در مقاطع تحصیلی مختلف، نشان داده می شود. سپس، با کار برد روش چند سطحی، ارتباط بین آموزش، تجربه‌ و درامد افراد بررسی و ساختار سلسله مراتبی داده‌های مورد استفاده و هم‌چنین، وضعیت ضرایب تخمینی الگو در روش چند سطحی، نشان داده می‌شوند. به علاوه تأثیر جنسیت افراد بر درامد آن‌ها با استفاده از همین روش مورد بررسی قرار می‌گیرد. طبقه‎بندی JEL: C39, D33 UR - https://jte.ut.ac.ir/article_18238.html L1 - https://jte.ut.ac.ir/article_18238_b391ebd58603c017347467c0f38d9531.pdf ER -