باقری نژاد، جعفر و نیکنام، آذر (1391). تحلیل تطبیقی مسائل مکانیابی تسهیلات رقابتی: مدلها و روشهای کاربردی، اولین کنفرانس ملی مهندسی صنایع و سیستمها، نجف آباد، 5-2.
حمیدیزاده، محمدرضا و ترهنده، فرید (1391). تبیین استراتژیهای موقعیتیابی بنگاههای اقتصادی. نشریهی علمی پژوهشی مدیریت فردا: (30)11، 120-107.
زاهدطلبان، علی، اشرفی، یکتا و خداپرست، مهدی (1392). مروری بر مبانی انتقادی نظریهی تعادل عمومی اقتصاد نئوکلاسیک. فصلنامهی سیاستهای مالی و اقتصادی، (4)1، 130-111.
سلیمیان، صلاح و شهبازی، کیومرث (1395). مکانیابی نمایندگیهای فروش در مدل با خیابانهای برابر، فصلنامهی علمی پژوهشی نظریههای کاربردی اقتصاد، (3)3، 92-69.
شای، آز (1995). اقتصاد صنعتی: نظریه و کاربردها، ترجمهی دکتر کیومرث شهبازی، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی: تهران، 1393.
شکویی، حسین (1375). اندیشههای نو در فلسفه جغرافیا، چاپ سوم، صفحات 35-70، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی.
فرهمند، شکوفه، خوش اخلاق، رحمان و پهلوانزاده، بهاره (1392). تحلیل عوامل مؤثر بر توزیع فعالیتهای اقتصادی در شهر اصفهان. فصلنامهی پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعهی پایدار)، (1)13، 153-133.
فرقانی، علی و پورگیل کلایه، ابراهیم (1387). مسائل مکانیابی مراکز صنعتی، تدبیر، 196، 52-49.
ماکویی، احمد، سراجیان، امین و سادات ترکستانی، سارا (1393). مقالات مکانیابی تسهیلات رقابتی با استفاده از تئوری بازیها. نشریهی پژوهشهای مهندسی صنایع در سیستمهای تولید، (3)2، 19-1.
مقدم، مهدی (1391). مکانیابی صنایع در فضایی نابرابر. دو فصلنامهی علمی- تخصصی اقتصاد توسعه و برنامهریزی. (2)1، 32-19.
نصراللهی، زهرا و صالحیقهفرخی، فخرالسادات (1391). عوامل مؤثر بر مکانیابی بنگاههای صنعتی از دیدگاه رفتارگرایان: مدل لوجیت/ پروبیت. سیاستگذاری اقتصادی. (8)4، 90-75.
Becker, G. (1974). A Theory of Social Interactions, Journal of Political Economy, 82 (6), 1063-1093.
Becker, G. (1991). A Note on Restaurant Pricing and Other Examples of Social Influences on Price, Journal of Political Economy, 99 (5), 1109-1116.
Danalet, A., Tinguely, L., de Lapparent, M., & Bierlaire, M. (2015). Location choice with longitudinal WiFi data, ECOLE POLYTECHNIQUE FEDERALE DE LAUSANNE, Retrieved from
http://dx.doi.org/10.5281/zenodo. 33973.
Darling, J. R. (2001). Successful competitive positioning: the key for entry into the European consumer market, European Business Review, 13(4). 209-221.
Hotelling, H. (1929). Stability in Competition, Economic Journal, 39 (1929). 41–57.
Kieron, J. M., Ernie, G., Teo, S., & Taojun, X. (2014). Socially-Optimal Locations of Duopoly Firms with Non-Uniform Consumer Densities, Theoretical Economics Letters, 4 (6), 431–445.
Kilkenny, M., & Thisse, J-F (1998). Economic of location: A selected survey, Computers & Operations Research, 26(1999), 1369-1394.
Melaniphy, J. (1999). Food courts–the food operator's perspective, Retrieved from http://www.melaniphy.com/ARTIC3.htm.
Naveen, K. J., Kothari, T., & Kumar, V. (2016). Location Choice Research: Proposing New Agenda, Research Article,
Management International Review, 56(3), 1-22.
Saidani, N., Chu. F., & Chen, H. (2012). Competitive facility location and design with reactions of competitor already in the market, European Journal of Operational Research, 219(2), 9–17.
Shiode, Sh., Yeh, K. Y., & Hsia, H. Ch. (2012). Optimal Location Policy for Three Competitive Facilities, Computers & Industrial Engineering, 62(3), 703–707.
World Bank (1986). Industrial location policies, Thayer costly and efficient in Korea, The world bank research News, 7 (1), 5-6.